Kadang-kadang, Seringkali

Kadang-kadang aku merasa kecewa
Kadang-kadang aku ingin menangis, meski tanpa alasan
Kadang-kadang aku ingin berteriak hingga serak
Kadang-kadang aku ingin menampar pipiku sendiri
Kadang-kadang aku ingin merajuk
Kadang-kadang aku menyalahkan diriku
Kadang-kadang aku begitu gelisah saat menunggu
Kadang-kadang aku merasa waktu begitu cepat melaju
Kadang-kadang aku merasa waktu sangat lamban
Kadang-kadang aku merasa dunia ini tak adil
Kadang-kadang aku begitu memaksa diriku untuk belajar menerima
Kadang-kadang aku merasa hanya begitu pandai menasehati
Kadang-kadang aku seperti hilang arah
Kadang-kadang aku merasa sepi
Kadang-kadang aku merasa tak ada yang mampu memahamiku
Kadang-kadang...

Ya, itu semua hanya kadang-kadang.

Seringkali aku merasa dilindungi
Seringkali aku merasa diperhatikan
Seringkali aku merasa dicintai,
setidaknya oleh diriku sendiri.

Comments

Popular posts from this blog

Review Film: Petualangan Sherina 2, Membangkitkan Memori Masa Kecil

Review Series: Gadis Kretek (2023)

Series Celebrity di Netflix